CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 31, 2009

bumi nan hijau...sayang kan ia..lalalala

Hello to all my readers. thanks coz still mengikuti perkembangan my blog..hahahaha...

So, minggu ni amat hangat dengan program earth hour.. di mana negara yang terlibat itu perlu mematikan lampu selama 1 hour iaitu 60 minit..i pun mengikuti program ini..di UNiSEL, program tayangan video dilancarkan oleh pelajar program Environmental Health. Thanks kepada my friend Farinnz yang baynak bagi info..hehehe..

Ada satu malam tu. pelajar program ni menganjurkan tayangan video .tak silap i bertajuk incovinience truth.cerita tentang glodal warming.this program really membuka mata and my mind yang selama ini lalai and lupa tentang bumi kita.Tahukah anda, panas yang anda rasai ketika ini, pada zaman ini, sepatut nya akan berlaku pada 600, 000 tahun akan datang. i rase amat terkejut when terdengar tentang perkara ini.bertanbah terkejeut apabila melihat slide gambar kawasan-kawasan yang dulu nya dilitupi salji.tapi kini hanya tinggal tasik and seumpama nya.agak rasa sedih juga coz manusia macam tak endah kan bumi lagi.

banjir kilat, hurican, gempa bumi, kemarau and macam-macam lagi bencana alam, semua ini disebabkan oleh global warming.sebab tu lah program earth hour di jalankan.

sebut tentang program earth hour.kini telah dijalankan di negara kita iaitu Malaysia. tapi yang sedih nya.sambutan tak menggalak sanagt.macam takde pape je.masih ade lampu di jalan raya.masih ade lagi ruma yang tak padam kan lampu. kenapa lah kita tak macam negara yang lain????sanggup bergelapan seluruh negara.sehingga kan lampu di jalan raya juga di padamkan.kenapa Malaysia tak begitu???ohh!!!!takut kan pencuri??jenayah yang semakin berleluasa???tak sanggup nk selamat kan bumi...lebih sayang kan harta benda..pelik kan???hope, 1 hari nanti warga Malaysia buka mata luas-luas...hehehehe

oh ya!i amat sayang kan bumi.Lets prevent global warming...jummmmmmmm






ni hadiah cabutan bertuah mase tayangan video :)

pencinta bumi,
awien

0 kumint:

Post a Comment