CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, February 28, 2010

bontot besar :)

mood: blah!!


Bila tengok orang akad nikah tiba-tiba macam tertanya-tanya macam mane lah aku nikah nanti. Takut je tengok orang nikah. Sebab dengar segala tanggungjawab sebagai suami dan isteri yang memerlukan antara satu sama lain dalam melaksanakan tanggungjawab tersebut. Contohnya, isteri kena dengar cakap suami, isteri tak boleh bagi masuk orang yang dibenci oleh suami, isteri tak boleh tidur luar katil dari suami adn macam-macam lagi lah. Bila dengar semua tu aku jadi macam adoyai!!!tak ready lagi untuk semua tu. Berat lah tanggungjawab tu semua. Memang lah nampak macam senang tapi kadang-kadang kita melakukan kesalahan tersebut tanpa kita sedari. yelah!kita kan manusia yang banyak dan mudah melakukan kesilapan :)


Melihat sepupu aku yang terlalu gementar nak ijab kabul, aku pun jadi macam takut. Excited dan teruja pula datang bila Tok Kadi mula berkata," Mohd shahril bin Ismail aku nikah kan dikau bla bla bla....." Haish!!! Boleh ke tidak lah mamat ni nak sambut.hihihi.. Alhamdulillah dengan sekali lafaz je mereka sah jadi suami isteri. Aku tumpang gembira jugak lah. Mane tak nye, kira kamcing dengan cousin aku ni.hahaha. Mungkin Shahril dah practice banyak-banyak kut malam sebelum nikah. Sebab tu lah lancar je terima nikah. Hahaha



Lepas tu ade jamuan makan-makan. Memang best sebab aku suka makan lah!hahaha. Tengah best makan-makan bersama cousins, tiba-tiba parents aku panggil dah nak gerak balik. Aduh!! Kacau betul lah. Orang baru nak santak makanan cukup-cukup.hahaha. Yelah, lagi pun aku keje sebenarnya jam 1630, tapi dah terlebih waktu. So bergegas balik ke rumah and siap-siap nak pergi kerja. Call pakwe kite suruh dia amik kat rumah. Kira sekali jalan lah. Malas nak drive sebab park susah nak dapat when hari cuti. Lagi-lagi hari sabtu.

Hari ni kerja pakai short sebab itu je yang dapat dicapai. Entah ke mane pergi nye seluar panjang. Then masuk kerja jam 1830. Gila lambat 2 jam. Nasib baik lah mood MOD tengah baik. Masuk je aku buat muka kerang wangi la. tersenyum-senyum macam tak bersalah.hehehe~ Apa tugas aku hari ni yeh? oh! Hostess tercinta lah kan. Yang best jadi hostess ni when dapat memeriah kan lagi Kenny dengan jeritan guest in 4 person and macam-macam lagi lah. tu yang best. hahaha. Tengah sedap usha orang kat hostess, Roy(MOD) datang dekat dengan aku. Kitorang bergado pasal benda bodoh.hahahaha

Roy: macam kenal lah pompuan tu(sambil tunjuk ke arah pompuan tersebut lah)
awien: eh!itu kan elyana penanyi tu kan?
Roy: eh, iye ke?macam tak je.
awien: Yelah wey. Aku cam pulak.
Roy: Ah ko! memandai je
Awien: ko tak pecaye eh. Jap eh jap eh. Elyana!!!
Roy: wey, jangan lah. hish!!!
Awien: Ko tengok ni Roy. Elyana Elyana! (aku jerit-jerit kat Elyana then elyana toleh and lambai tangan)
Awien: hah!kan betul cakap aku ko tak caye.
Roy: Haah lah wien. Asal bontot dia macam lagi besar dari kat tv eh? besar lagi bontot dia dari ko.
Awien: mane lah aku tahu. Tak pernah ajak Elyana ukur same-same lak :)


p/s: bontot Elyana lagi besar dari aku.hahaha




0 kumint:

Post a Comment